FELS UPDATE

FELS UPDATE 01: Uddannelsescentret ved Forsvarsakademiet vil i forbindelse med implementering af Moodle løbende sende UPDATE på, hvor vi er i processen.

FELS UPDATE 01: Uddannelsescentret ved Forsvarsakademiet vil i forbindelse med implementering af Moodle løbende sende UPDATE på, hvor vi er i processen.

ved FELS ADMIN -
Antal besvarelser: 0

Adgang til Moodle for alle ansatte i Forsvarsministeriets koncern
Der arbejdes på, at alle får adgang i løbet af efteråret 2020.
Implementeringen af Moodle er inddelt i 4 faser.

Fase 1 – Adgang for medarbejdere med FAK stabsnr.
Implementeringen af Moodle er kommet godt fra start. Der er udarbejdet mange spændende digitale læringsforløb og alle studerende under Forsvarsakademiet har fået adgang.

Fase 2 – Adgang for alle ansatte i Forsvaret.
Det forventes, at alle vil kunne tilgå Moodle med MA-nr. og selvgenereret kodeord via Nem-ID i løbet af efteråret 2020.

Fase 3 – Adgang til kurser og uddannelser via ”Min uddannelse”.
Adgangen til uddannelser og kurser sker via internettet på ”Min uddannelse”, hvor interfacet linker direkte over i det aktuelle kursus i Moodle. Denne løsning vil være klar ultimo 2020.

Fase 4 – Moodle på FIIN
Det er ambitionen at Moodle kommer på FIIN i løbet af 2021.

ATutor og IceCore lukkes ultimo 2021
ATutor vil lukke ned, når alle kurser er overført til Moodle. Forventeligt inden udgangen af 2021

Overførsel af kurser fra ATutor til Moodle
Uddannelsescentret vil kontakte de ansvarlige kursusledere og i fællesskab med enheden lave en plan for uddannelse i, hvordan man overfører kurser til Moodle. Nærmere information tilgår – forventelig september 2020.
IceCore – nærmere information tilgår i løbet af 2021.

Kan jeg komme i gang nu i Moodle?
Undervisere, som vil udvikle kurser i Moodle kan allerede nu få adgang, således at de kan påbegynde oprettelsen af egne kurser.

Hvis du gerne vil i gang nu, skal du oprette en sag på www.fels.dk/felssupport/


KONTAKT INFO


FORSVARSAKADEMIET
Uddannelsescentret
Drifts- og støtteafdelingen


Uddannelse i Moodle:
MJ Steffen Møller

Fiin: FAK-UC-05@mil.dk
Tlf.: 728 17233
Mobil: 4171 0612
E-mail: smol@fak.dk

FELS Support:
www.fels.dk/felssupport/
Tlf.: 4040 0766