Manuel tilføjelse af deltagere til Grupper

Når du har oprettet grupper i dit kursus (se seperat vejledning), kan du manuelt tilføje deltagere til dine grupper i Moodle på følgende måde:

Tilføj deltager(e) til grupper


1. Klik på "deltagere" i venstremenuen på kurset.

Billede af "Deltagere".

2. Klik på tandhjulet i højre side af hovedskærmen.


3. Klik på Grupper.

Billede af "Grupper"

4. Klik på den gruppe du vil tilføje deltagere til. 


5. Klik på "Tilføj/fjerne gruppemedlemmer". 

Billede af "Tilføj/fjern gruppemedlemmer".

6. Klik på den eller de studerende du vil tilføje til gruppen (bemærk at de skal være markerede) og vælg Tilføj.


De valgte deltagere er nu tilføjet gruppen og gemmes automatisk.


For at tilføje deltagere til de andre grupper, vælg Tilbage til gruppeoversigten og gentag trin 5-6.


Senest ændret: tirsdag den 10. januar 2023, 08:13