Oplæg ved dr.phil., ph.d. Professor Vincent F. Hendricks efterfulgt af Q&A
Foto: Sif Meincke
Internettet er en potentielt demokratisk sfære, hvor alle kan få taletid. Men de sociale platforme har stor indflydelse på det enkelte menneskes digitale adfærd, ligesom de kan ekskludere alt fra vaccinemodstandere til den amerikanske præsident. Hvad vil digital dannelse sige nu hvor vi er gået fra at være samfundets borgere til i lige så stor grad at være internettes brugere, er omdrejningspunktet for dette indlæg. Baseret på bogen Sandhedsministeriet Techplatformenes indflydelse på tidens fakta, fortællinger og følelser af Camilla Mehlsen og Vincent F. Hendricks, København: Informations Forlag, 2021: https://butik.information.dk/products/sandhedsministeriet-1
Vincent F. Hendricks er dr.phil., ph.d. og professor i formel filosofi og leder af Center for Information og Boblestudier (CIBS) ved Københavns Universitet. Medlem af TechDK Kommissionen. Har bl.a. udgivet Spræng boblen (2016), Fake news (med Mads Vestergaard, 2017), Hvordan bliver vi digitalt dannede? (med Camilla Mehlsen, 2018) og Vend Verden (2020).
Oplæg ved Dr. Sae Schatz, Learning Engineering efterfulgt af Q&A
Learning engineering is an emerging field that intentionally combines learning science with human-centered design, learning technologies, learning data, and organizational processes. This (English-language) tutorial introduces learning engineering and will give attendees a foundation of knowledge to build upon.
Colonel Maksym Tyshchenko from Ukrainian Armed Forces, Advanced distributed learning experience in war conditions
Oberst Maksym Tyshchenko vil fortælle om Ukraines erfaringer med fjernundervisning i en krigstilstand. Endvidere vil han fortælle om, hvilke forholdsregler, der skal tages under disse forhold.
Senest ændret: tirsdag den 4. oktober 2022, 14:08