Accordion (Oprettelse af eksterne undervisere på BBB og ICEcore)

Oprettelse af eksterne undervisere på BBB og ICEcore

Når du skal oprette eksterne undervisere skal du:

  1. Udfylde Excel skemaet klik her! (se nedenstående lynguide).
  2. Sende skema til relevant studieadministration.
  3. Sende info til ekstern underviser.

Klik på knappen for at åbne og lukke

For at oprette et login til en eller flere eksterne undervisere udfyldes det vedhæftede excel-ark med oplysningerne i de grønne felter. Du finder excelarket vedhæftet til dette opslag. Hvis den eksterne underviser i forvejen har et medarbejdernummer anvendes dette, ellers anvendes fødselsdato.

  • Lynvejledning til indtasting af eksterne undervisere i Excel-ark:
  • Udfyld kolonnen FDFødselsdag med 00MANR eller fødselsdato i formatet (FDDDMMÅÅ, fx FD030367)
  • Udfyld kolonnen FirstName med fornavn samt mellemnavne på den eksterne underviser
  • Udfyld kolonnen LastName med efternavnet på den eksterne underviser, bemærk at der kun må stå et navn i denne kolonne
  • Kolonnen Company udfyldes ikke
  • Kolonnen Department udfyldes ikke
  • Kolonnen Password udfyldes ikke
  • Udfyld kolonnen AccountExpiration med den dato hvor den eksterne underviser ikke længere skal bruge adgang til undevisningsplatformene
  • Udfyld kolonnen Description med den eksterne undervisers e-mail

  • Oprettelse af eksterne undervisere sker gennem det studiekontor eller kursusadministration der er tilknyttet den enkelte uddannelse eller kursus.
  • Når skemaet er udfyldt sendes dette til det KTP for studiekontoret eller kursusadministrationen.
  • Påregn minimum et par dage til oprettelse af brugere.

FIIN KTP postkasser til studie- og kursusadministration:

  • MMS: FAK-KTP-STUDIEKONTORET
  • HO: FAK-KTP-HO
  • SOS: FAK-KTP-SOS
  • FLOS: FAK-KTP-FLOS
  • FSS: FAK-KTP-FSS-OPSEK
  • HSGS: FAK-KTP-HSGS-FU
  • SSS: FAK-KTP-SSS
  • FSGS: FAK-KTP-FSGS
  • KFKA: FAK-KTP-KFKA
  • Ikke tilknyttet nogen skole: KFKA: FAK-KTP-KFKA


Kontoen giver adgang til følgende platforme:

Når de eksterne undervisere er oprettet vil du modtage en e-mail med login oplysninger og vejledning til skift af password. Dette skal du videresende til den eksterne underviser.  Når password er skiftet første gang kan den eksterne underviser logge på undervisningsplatformen.

Vejledningen til at ændre password kan du se HER!.

Hvis du eller en ekstern underviser oplever problemer med sit login kan der rettes henvendelse til it@fak.dk.

Senest ændret: fredag den 22. maj 2020, 09:23