Indhold

I oplægget gennemgås, hvordan man skaber et godt læringsspil uanset om det er fysisk, blended eller digitalt. Vi starter med at kigge på, hvordan man vælger den rigtige tilgang i forhold til bl.a. målgruppe, brugskontekst, læringsmål, genre, grafik, økonomi, platform, teknologi og succeskriterier. Herefter gennemgår vi den overordnede udviklingsproces for et læringsspil, og især nogle af de vigtigste overvejelser og værktøjer vi bruger i præ-produktionen til at mindske risikoen i udviklingen af læringsspil. Undervejs tager vi fat i 3 forskellige konkrete eksempler. Tilgangen er baseret på udviklingen af +200 læringsspil, og har været brugt i både mindre og store projekter.

Oplægsholder

Simon Egenfeldt-Nielsen, Cand. Psych., Ph.d., Serious Games Interactive.

Simon Egenfeldt-Nielsen har igennem de sidste +20 år forsket, studeret og arbejdet med computerspil og læring. Han har en ph.d i spil og læring fra IT-Universitet København. 

I 2006 stiftede han Serious Games Interactive, der i dag har ca. 20 ansatte. Det har vundet utallige priser og bl..a udviklet spil for WHO, Maersk, Siemens, World Bank og Danida.

آخرین تغییر: دوشنبه، 6 نوامبر 2023، 8:01 PM