Vejledning til Gruppevælger

Du kan arbejde med Gruppervælger aktiviteten (når du har oprettet grupper på kurset) i Moodle på følgende måde:

Oprettelse af gruppevælger

1. Klik på Tilføj aktivitet eller materiale.


2. Vælg Gruppevælger og klik på Tilføj.


3. Giv aktiviteten et navn. (Lav evt. en beskrivelse - det kan eksempelvis være retningslinjer til de studerende.)


4. Gennemfør indstillingerne under Diverse indstillinger:

  • Udgiv resultaterne: "Offentliggør ikke resultatet til de studerende."
  • Resultaternes fortrolighed: Blændet ned (ved valget herover)
  • Tillad at valg bliver opdateret: "Ja"
  • Vis kolonne for ubesvarede: "Ja"
  • Begræns antallet af tilladte svar: "Aktiver"


Generel begrænsning: Her kan du sætte antallet af deltagere på alle grupper på en gang. (Knappen "Anvend på alle grupper")


Under Grupper skal du under Tilgængelige grupper markere de grupper som de studerende skal kunne vælge.

Når du har markeret de ønskede grupper klikker du på Tilføj gruppe - grupperne vil nu også stå under Valgte grupper. 

Hvis du har aktiveret Begræns antallet af tilladte svar skal du nu klikke på Anvend på alle grupper og der vil nu komme en parentes ud for Valgte grupper med den begrænsning som du har sat.

Du indstiller de resterende indstillinger og klikker på Gem.

De studerende kan nu melde sig i grupper ud fra de kriterier du har sat op i indstillingerne.



Senest ændret: torsdag den 3. december 2020, 11:31